Project omschrijving

Menig inwoner van Oostzaan heeft jaarlijks te maken met het verzoek om de watermeter stand door te geven aan PWN. Helaas beginnen dan voor veel bewoners de problemen, want de watermeter zit onder een aantal zware tegels in de voortuin van de woning en mocht dat gelukt zijn dient men diep door de knieën te gaan om met een loep de watermeter stand af te kunnen lezen. Voor de jongere bewoner niet zo’n groot probleem maar juist voor de ouderen en gehandicapten onder ons wel.

Gelukkig zijn er vrijwilligers zoals buren of familieleden die bereid zijn om de bewoner behulpzaam te zijn. Ook hebben zij een mogelijkheid om via de site https://gemeente-oostzaan.wehelpen.nl hulp aan te vragen. Maar helaas zijn er ook nog bewoners die niemand hebben die hun behulpzaam kunnen zijn. Veelal zijn zij ook niet in het bezit van een computer of hebben te weinig kennis hiervoor.

Voor deze bewoners heeft de Huurdersvereniging Oostzaan overleg gehad met S.H.O. en W.M.O. of er mogelijkheden zijn om te helpen. Gelukkig zijn de dames en heren van de WMO bereid gevonden om hun verzoek op de genoemde “we helpen” site te plaatsen. Iedere dinsdag- en donderdagochtend kunt u tussen 09.00 – 12.00 uur terecht bij het servicepunt WWZ in de Bieb in Oostzaan. Vrijwilligers zitten hier voor u klaar om advies te geven of om te ondersteunen bij vragen op het gebied van Wonen, Welzijn, Zorg, Werk & Inkomen en Jeugd.